Online voorraadbeheer

Met de inkooptool van optiply zorg je voor een betere bedrijfsvoering op basis van online voorraadbeheer. Deze inkooptool maakt onder meer gebruik van jouw verkoopgegevens om te bepalen welke producten er moeten worden ingekocht. Uit de verkoopgegevens wordt ook gedestilleerd hoeveel je van die producten op voorraad moet hebben. Online voorraadbeheer bespaart je veel tijd. Want er wordt ook rekening gehouden met de beschikbaarheid van de producten en met staffelkortingen als je grotere hoeveelheden wilt bestellen. Behalve een tool voor voorraadbeheer is de online inkooptool van Optiply vooral een tool waarmee je je inkoopstrategie zo efficiënt mogelijk kunt verwezenlijken.

Het voordeel van online voorraadbeheer

Bij bedrijven die hun voorraadbeheer met software op eigen computers doen is het vrij ingewikkeld om te kijken of een product beschikbaar is. Dat kan meestal alleen met devices die verbonden zijn met het bedrijfsnetwerk. Via de smartphone de voorraad checken is niet mogelijk. Met online voorraadbeheer heb je geen last van die beperkingen. Overal waar je toegang hebt tot het internet heb je ook volledig toegang tot je gegevens. Dat is handig, vooral als je de hele dag niet op kantoor bent. Als je op bezoek bent bij een klant die een grote opdracht wil plaatsen kun je bijvoorbeeld checken of alle producten op voorraad zijn.

Altijd actuele data met online voorraadbeheer

Online voorraadbeheer is meestal gekoppeld met de verkoop- en inkoopsystemen. Dat betekent dat je altijd exact weet hoe groot je voorraad is. Want door de koppeling met het verkoopsysteem worden verkochte producten meteen afgeboekt. En door een koppeling met het inkoopsysteem zijn producten die worden geleverd meteen in het voorraadsysteem terug te vinden. Met online voorraadbeheer kun je je bedrijf dus veel efficiënter runnen. En het ziet er tegenover jouw klanten ook uiterst professioneel uit als je meteen antwoord kunt geven op hun vragen over levertijden.